2009. október 30., péntek

töltött káposzta



Tegnap este főztem,mert ugye a káposzta úgy jó,minél többször melegítik.Az elkövetkezendő napok úgyis rohanással telnek,így csak melegítünk...






Így készítem:


Egy kiló sertéscombot ledarálok,hozzá kettő tojás,só,vöröshagyma,fokhagyma,paprika,bors,rizs(főzőtasakos rizst használok,kettő tasakkal)

Összegyúrom.

Egy fej vöröshagymát apróra vágom,zsíron lepirítom,kevés vízzel felengedem,beleteszem a savanyúkáposztát.(ha nagyon savanyú,kicsit átmosom,egy kilót vettem,és tíz levelet)Sózom,borsozom,fűszerkömény,babérlevél bele.Mindig teszek bele valamilyen ragadósabb húst is,mondjuk egy darabolt csülköt,most fület tettem bele,és füstölt szalonnát,nagyon jó ízt ad neki!

Mikor már a hús,és a káposzta félpuha,beleteszem a gombócokat.Negyvenöt perc alatt puhára fő.
Lehet rá egy vékony rántást is tenni,sosem szoktam,mert nem kell a felesleges kalória,és egyébként sem szeretjük túl zsírosan...de aki úgy szereti,az tegyen!




Nincsenek megjegyzések :