2009. december 25., péntek

töltött pulykamell

Nálunk teljesen hagyományos konyha üzemel.
Semmi faxni,egyszerű töltött pulykamell,rizibizivel.

Mikor felvetettem más lehetőségeket,teljesen felháborodtak,mert karácsonykor ennek kell lennie!

Tegnap halászlé volt(bajai!),ez el sem maradhat,nem hazudtolhatjuk meg hagyományainkat!!

Ma pedig ez a töltött finomság.

A pulykamellett előző este bepácoltam(mustár,olaj,só,bors és egy kis kakukkfű).

Ma pedig betöltöttem.A vöröshagymát apróra vágtam,olajon ledinszteltem,hozzáadtam a kinyomkodott zsemlét,májat,sóztam,borsoztam,Kevertem bele még kettő főttojást,poréhagymát.Kóstoltam,töltöttem,tepsibe tettem.Hústűvel bezártam,tetejére durvára darált bórsot szórtam(sokat,mert szeretjük,és mutatós is).Kevés vizet öntöttem alá,alufóliával lefedtem,és készre sütöttem.Közben azért figyeltem,néha locsoltam,és mielőtt kész lett volna,fólia le,és szép pirosra sütöttem!
Valami isteni finom!!
A rizibizit pedig sosem párolom(nem kell annyi zsírt enni),megfőzöm a rizst,és belekeverem a főttborsót.Sok petrezselymet adok hozzá.

Egyébként a töltelékbe is tehettem volna petrezselymet,de kifelejtettem!!! na,majd legközelebb :))

Nincsenek megjegyzések :