2010. február 21., vasárnap

húsgombóc leves

Tulajdonképpen készítettem egy nagyon finom zöldséglevest,és ebbe raktam a húsgombócokat.
Igazán finom,és könnyű
Hozzávalók:
a zöldségleveshez
-1 fej vöröshagyma
-5-6 sárgarépa
-2-3 zöldség,és a zöldje
-zeller,fokhagyma
(lehet még beletenni karalábot,karfiolt,borsót,én nem tettem)
-só,bors,ételízesítő,zöldpaprika
A gombóchoz:
-30dkg sertéscomb
-1 tojás
-3-4 kanál zsemlemorzsa
-só,bors,fűszerpaprika,fokhagyma,petrezselyemzöld(ízlés szerint,ez nálam 3 gerezd fokhagyma,egy nagy kanál fűszerpaprika)
Egy kanál zsiradékon a felkockázott zöldségeket lepirítom(szép szine lesz,a sárgarépa kiadja a szinét),felöntöm akkora mennyiségre,amennyit főzni szeretnék(kb 4l-es az edényem).Mivel a húsgombócnak is idő kell,mikor forrni kezdett a leves,csak kis ideig vártam,összegyúrtam a hozzávalókat,kis gombócokat formáltam(lehet szaggatni is,nem tettem),és beleraktam a levesbe.Még fél órát főztem,kóstoltam,utánízesítettem,és mikor a húsgombócok megfőttek,elzártam.Finomra vágott petrezselyemzöldel megszórtam
Ma semmi süti nem készült,olyan szép idő volt,inkább sétáltunk a vízparton...most viszont már kellene valami édesség,lehet,sütök is valamit! :)



2 megjegyzés :

Icuska írta...

Nagyon guszta...

pitypang írta...

És milyen finom :)!!