2010. május 22., szombat

epres tiramisu

Ezt a receptet a Nők Lapja Konyha legutóbbi számában találtam
Hozzávalók:
-2 ttojássárgája,10dkg cukor
-25dkg mascarpone
-10dkg fehércsoki
-2dl tejszín habbá verve
-20dkg eper,1cs. babapiskóta
-2dl tej,2-3evőkanál cukor
Egy őzgerincformát kibélelek folpackkal,a tejet megmelegítem a pár kanál cukorral,és beleforgatom a piskótákat,szépen egyenként,és kibélelem vele a formát.
A tojássárgáját a porcukorral(lehet kevesebb is,nekem kissé édes)kihabosítom,majd a mascarpónéval is habosra keverem.A habbá vert tejszínt is hozzáadom,a fehércsokit megolvasztom,és gyors,határozott mozdulatokkal a krémbe keverem.A krém felét a kibélelt formába öntöm,a megtisztított epreket belenyomkodom,fejjel lefelé.Rákenem a maradék krémet,és befedem a maradék tejbe mártogatott piskótával.Az egészet befedem folpackkal,és hűtőbe teszem.Én tegnap késő délután készítettem,és ma ebéd után tálaltam.Eperszemekkel,és citromfűvel díszítettem.Sikere volt!!!!
(az én ízlésemnek ez már édes,kevesebb cukorral nekem jobb)


11 megjegyzés :

1 írta...

Egek...!

pitypang írta...

:) :)

Juci írta...

Előre is BOLDOG SZÜLINAPOT!
A sütid csodálatos!

Livi írta...

Isten éltesse az ünnepeltet! A süti pedig nyaaaaaaaammmmmmmmmm :)

Andi írta...

Boldog szülinapot!!!
Meseszép!!!!

pitypang írta...

Öregszik ez a gyerek:) :)
Köszönöm,továbbítom neki :)

Jade írta...

Nagyon szep es otletes ez a formas keszites! Isten eltesse a fiadat!!!

Niki írta...

Csodálatos...:))))Boldog születésnapot az ünnepeltnek:))))

MEGGIE írta...

Utólagos gratulációm a szülinaposnak.
Csodálatos az epres-túrósod.

Bianka írta...

Boldog Szülinapot

Nos én is megvettem ezt a lapot és azt kell mondanom, hogy dettó úgy néz ki mint a receptújságban. Gyönyörű lett

Andi/cuki írta...

Szuperszép!:-))