2011. április 22., péntek

foszlós mazsolás kalács

Külsőre nem a legszebb,de azt garantálom,nagyon finom!!! :)



Mi mindig mazsolás kaláccsal esszük a húsvéti sonkát,ezt a szokást férjem családjától vettem át

HOZZÁVALÓK:
-1kg liszt
-5dkg élesztő
-10dkg cukor
-10dkg vaj
-5dl tej
-4 tojás sárgája+1 a kenéshez
-1 tasak mazsola(20dkg)
-csipet só


2dl tejet meglangyosítok,beleteszek egy kanál cukrot,a vajat,és az élesztőt is belemorzsolom.Felfuttatom.
Egy kelesztőtálba szitálom a lisztet,hozzáadom a csipet sót,cukrot,és a közepébe csinálok egy mélyedést,ide ütöm a két tojást.Mikor a kovász kész,azt is beleöntöm,az előzőleg beáztatott mazsolát is ,és jól kidolgozom(mindig kézzel csinálom,de lehet dagasztógépel is).Hagyom kelni egy/fél órát.
Lisztezett deszkára borítom,három egyenlő részre osztom.Ilyenkor is szoktam hagyni kelni egy kicsit.Kisodrom,és befonom.Kizsírozott/olajozott tepsibe teszem(a sárgát használtam),tetejét bekenem a felvert tojással.Megint hagyom kelni.Ha eléggé megkelt,újból megkenem tojással,és 180 fokon 40 perc alatt szép pirosra sütöttem





5 megjegyzés :

Nea írta...

Ezt nekem is ki kell próbálnom. Még sosem sütöttem kalácsot, de kedvet kaptam tőled. Látszik, hogy milyen foszlós.

Kívánok neked áldott, szép húsvéti Ünnepeket!

Gizi írta...

Nagyon guszta a kalácsod!!!

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!

Bianka írta...

Gyönyörű lett
Kellemes Ünnepeket :)

Ditta tortái írta...

Nagyon finom lehet
Boldog húsvétot Neked és a családodnak!

Névtelen írta...

Èn kiprobàltam nagyon jol sikerült köszönöm szèpen