2012. szeptember 23., vasárnap

kenyér,teljes kiőrlésű lisztből

 Szeretem a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyereket/péksüteményeket.Nagyon kevés kenyeret fogyasztok,de néha kell!!! Tegnap sütöttem.
Nem nagy dolog,vettem teljes kiőrlésű kenyérlisztet,és a zacsek hátoldalán volt a recept,kenyérgépre,és sütőre is.Van gépem,de nem szeretem,sütőben sütöttem.
-50dkg teljeskiőrlésű kenyérliszt
-3dl langyos víz
-kis só
A lisztet sót összedolgozom a vízzel,mikor már nem ragad a kezemhez letakarom,és kelesztem kb egy órát.
Jénait kiolajoztam,és a tésztából cipót formáltam,beleraktam a kiolajozott jénaiba,letakarva kelesztettem még egy órát.Tetejét bevágtam három helyen,és lekentem vízzel.
220 fokra előmelegített párásított sütőben sütöttem 10 percet,aztán visszavettem a hőfokot 200-ra,és így sütöttem még 40 percet.
(a sütő aljába tettem egy hőálló tálkában vizet,így biztosítottam a párásítást)
Mikor kisült,kiraktam egy rácsra,megint átkentem vízzel,és itt hagytam teljesen kihülni.

Nincsenek megjegyzések :