2013. október 19., szombat

Mákos kalács

 Férjem kedvence a mákos kalács.Neki sütöttem :)
Tökéletes a tésztája,nagyon finom.Szeretek kelt kalácsot sütni,persze meg kell adni a módját,időt kell szánni a kelesztésre.
Hozzávalók:
-60dkg liszt
-2db tojás
-2dl tej
-2dkg élesztő
-6dkg vaj
-6dkg cukor
kevés só
Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatom.
A lisztet egy tálba mérem.Közepébe mélyedést csinálok,ide teszem az olvasztott vajat,tojást,és a tejes élesztőt.Pici só is jöhet bele,de ki is hagyható.A tésztát jól összedolgozom(ha elválik a táltól,akkor jó),letakarva langyos helyen pihentetem/kelesztem legalább fél órát.Szépen meg fog növekedni a térfogata.
Lisztezett deszkára borítom,két részre osztom,átgyúrom,és letakarva megint pihentetem fél órát.
Vékonyra kinyújtottam,megtöltöttem őket darált,cukrozott mákkal.(nem főztem fel a máktölteléket,hanem itt,a tésztán locsoltam rá tejet).Feltekerem,tepsibe teszem kis távolságot hagyva a két tekercs között.Olvasztott vajjal megkenem a tekercseket.Pihentetem a tepsiben kb. 20 percet,aztán előmelegített,170 fokos sütőben úgy 25-30 perc alatt készre sütöm.Mikor kész,lekenem tejjel.Hagyom kihűlni,aztán szeletelem.
 Én most a fenti anyagmennyiség felét vettem,mert nem akartam kettő kalácsot sütni,az egy viszont nagyon gyorsan elfogyott!!!!! -de ez volt a cél :)-

2 megjegyzés :

csipike írta...

Szép lett a kalács!

Juci írta...

Pont azt akartam mondani, hogy elég volt az az egy kalács?
Ilyen mákos finomságot csakis angróban érdemes sütni.