2015. április 19., vasárnap

Piskótatekercs gyümölcsös-mascarpones krérmmel

 A tegnapi tortából maradt krém,gondoltam felhasználom,ne vesszen kárba :) inkább hízzunk :/,de nem dobunk ki semmit :))
Szóval készítettem egy vizes piskótát-nekem ez a piskóta jön be igazán,ezt szeretem készíteni,anyukámtól tanultam-Gondolom mindenkinek megvan a tuti befutója,nekem ez.
 Vizes piskóta:
-5 tojás
-10 kanál cukor
-10 kanál liszt
-1 mk. sütőpor
-5 kanál hideg víz
A sütőt előmelegítem 180 fokra,egy nagyobb tepsit kibélelek sütőpapírral.
A tojásokat kettéválasztom.A sárgáját a cukorral habosra keverem,hozzáadom a sütőporos lisztet,a vizet,és simára keverem.A fehérjéből habot verek,és óvatosan,nagy határozott mozdulatokkal hozzákeverem a tojássárgájás masszához.Belesimítom a sütőpapíros tepsibe,és 180 fokon kb. 30-35 perc alatt készre sütöm.
Nedves konyharuhára kiborítom,lehúzom róla a sütőpapírt,és feltekerem a konyharuhával.Kicsit így hagyom állni,aztán kiveszem a konyharuhából,és így feltekerve hagyom teljesen kihűlni.
Tölteni lehet bármivel,én szoktam gesztenyével,lekvárral,csokival,most gyümölcsös mascarpone krémmel.-ez egy nagyobb adag,vagy felezni kell,vagy kettő piskótatekercset sütni,vagy bármilyen más sütit is lehet tölteni vele.
 Krém: 
-25dkg mascarpone
-3 kanál cukor
-2dl tejszín(hulala)
-1 cs, zselatin fix
-gyümölcsök(eper,málna-fagyasztott,barack-konzerv felkockázva az egész kb 20dkg,de nem mértem

Nincsenek megjegyzések :