2015. május 23., szombat

Epertorta-sütés nélkül-

Születésnap alkalmából!
Érdemes egy nagyobb tortaformába tenni,készítettem már 26cm-es,és 18cm-esben is,a nagyobb jobb!
 Hozzávalók:
-2ek zselatinpor
-200ml hideg víz
-200ml forró tej
-500g túró
-250g margarin
-250g mascarpone (eredeti recept itt egész tojást ír,de én nem bírom a nyers tojást,ezért mascarpnet tettem helyette)
-300ml porcukor
-200g babapiskóta
-250g friss eper
-1 csomag tortazselé
 A zselatint az előírásnak megfelelően készítsük el,ha kész,öntsük a mixerbe és keverjük össze a forró tejjel.Fokozatosan adjuk hozzá a túrót,a puha margarint,a mascarponet,és a cukrot.A jól elkevert krémet osszuk három felé.A tortaforma alját rakjuk ki babapiskótával,erre öntsük a massza egyharmadát.Erre pakoljuk rá az epreket,majd jöhet a második adag krém,aztán megint babapiskóta,végül pedig az utolsó adag krém.A tortát tegyük hűtőbe pár órár/egy éjszakára.
A tetejét rakjuk ki/díszítsük félbe vágott eprekkel,és öntsük le tortazselével.Mikor a zselé megszilárdul,lehet tálalni :)
-én egy nagyobb keverőtálban készítettem botmixerrel-
a recept egy nagyon régi Blikk Nők újságból van,maga az újság már nincs is meg,így évet sem tudok írni,csak egy lap,rajta két epres süti recepttel :)


Nincsenek megjegyzések :