2015. június 26., péntek

Szódakenyér

 Ezt a fajta lisztet eddig még nem használtam,nem is ismertem.Itt volt az alkalom
Hozzávalók:
-35 dkg szénhidrátcsökkentett liszt (dia-wellness sütőliszt)
-1,5 teáskanál szódabikarbóna
-1,5 teáskanál só
-2,5 dl kefír (én natúr joghurtot használtam)
-5 dkg vaj,olvasztva
A lisztet a szódabikarbónával és a sóval egy tálba mérem(én tettem bele egy kanál szezámmagot,és egy kanál lenmagot is),elkeverem,majd hozzáadom a kefírt,az olvasztott vajat.Egy fakanállal nagyjából összedolgozom,majd lisztezett deszkára borítom,jól összedolgozom,cipóvá formázom. (nem kell se dagasztani,se pihentetni!)
A tetejét belisztezem, X alakban mélyen bevágom.Sütőpapírral bélelt tepsire teszem.
200 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt készre sütöm.Ha az alja kongó hangot ad,akkor jó.
Rácson hagyom kihűlni,utána szeletelem.
 Mivel eddig még nem használtam ilyen lisztet,nem igazán tudtam mire számítsak.Szép lett a kenyér,de az illata nem az a kimondott kenyér illat,inkább kissé illatos,édeskés,a színe is inkább sárgás,és nem fehér.

 Anyukám savanykás meggydzsemjével igazán finom!!


1 megjegyzés :

Lazac írta...

nekem ezt ki kell próbálnom!!!!nagyon jól néz ki!